Crazy

Heeeej hjärtan. Im back, lever och mår bra trotts ett jetlag som inte riktigt vill landa. Annars är jag i Beijing/peking galen stad, mycket människor, cyklar och bilar.. folk är överallt.. ett nytt stim, mitt första intryck av kineser är att de är väldigt gästvänliga och trevliga, äldre män känns dock som att de är herrar på teppan. Kan vara lite ohyfsade som rapa precis bredvid en, snyta sig lite diskret i en blomkruka and so on.

Matenkulturen passar mig väldigt bra, man äter lääänge och småäter mycket, plockar lite från olika rätter som man har beställt. Frukosten är lite skatsh överkokt ris och vatten som blandas med någon form av kött, nudlar eller varma grönsaker serveras också till frulle.

Kineser kan verkligen ingen engelska så det är intressant  att se hur mycket som kommer fram genom kroppsspråket.. Vi har åkt mycket taxi vilket är speciellt då man inte kan göra sig förstådd, men man lämnar bara fram sitt vistikort från hotellet eller dit man ska och hoppas på att taxichafören kör en till rätt destionation. Ber en bön varje gång jag sätter mig i en taxi.

 


Kommentarer
Postat av: camilla

Fiffi! I love the update, keep it up. Jag gissar att det kommer ta ett tag att vänja sig vid matkultur osv..särskilt nudlar/köttsoppa till frukost..! himla skumt. Du får försöka introducera dem för yoghurt:) Ber för dig love, puss!

2010-08-23 @ 22:19:20
Postat av: frida

Åhhh Cam, Jag vet just nu är det bara en stor chock för mig, haha. Kunde aldrig föreställa mig hur det skulle bli.. men i guess it's the process, Miss u! och du börjat plugget än?? spännande du:)

2010-08-24 @ 14:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0