Skräckupplevelse i Kunming city

Klockan var 20.30 jag hoppade ur taxin för att hämta min cykel på nordica de andra fortsatte till sin lägenhet som ligger 15 minuter bort med taxin. Jag insåg ganska snabbt när taxin var borta att jag har kommit helt fel, detta är inte utanför nordica. Allt ser dock väldigt annorlunda ut när det är mörkt men jag var vilse så vilse, ensam, har inte adressen till min lägenhet. Började gripas av lite panik. Var skulle jag ta vägen, allt är så stort och jag står på en gata som jag inte har en aning om vart den ligger. Andas, få inte panik. Tänk kreativt... Hjälp jag är verkligen lost, ensam ingen förstår mig. Vem skulle jag ringa, jag vet ju inte vart jag befinner mig.

 

Men så kom jag på tanken att jag kunde ringa till Helena (kursledaren) få tag i en taxi och låta helena säga vad vägen heter till taxichafören. Så jag fick tag i en taxi hoppa in ringde helena och hon sa vägen och efter 10 minuter var jag utanför min lägenhet. Lättnad. Sprang in i hissen åkte upp till våning 7 in i lägenheten och krascha. Detta var min kväll. Hur var eran?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0