En regnig torsdag..meeen sol väntar.

Molnen låg som ett grått täcke över kunming idag och de gör det fortfarande, har bara varit på nordica hela dagen. Börja kl 9 med konstnärlig fördjupning. Där ämnet var hörsel, gick runt i alla rum på nordica och skulle upptäcka nya ljud. Jag gick in för sökandet eller exprimentet lite väl mycket för klumpfot råkade knacka lite väl mycket i ena väggen så en tavla föll ner i golvet. (Fast då måste jag bara säga att den hängde inte speciellt stabilt.) De jobbiga med denna tavlan var att den är en del av konstutställningen imorgon. ups. Med de löste sig, behövde bara beställa ett nytt glas. Then, kl 10 var de kinesiska fram till 12, lunch en timme och sedan hade vi scenisk beredskap fram till 14.30. Kul,kul. Efter det så gjorde jag klart de sista på min redovisning som jag ska ha imorgon om dynastierna (sui och tang).

Men som sagt sol väntar inom de kommande dagarna, har höstlov nästa vecka så jag,lotta,ying sin, malin,viktoria och sara skall åka iväg till vietnamn på söndag:) Det blir en 12-timmars bussresa till gränsen byter av till ett tåg som åker till hanoi, där kommer vi att stanna i några dagar(my mision is silk market) and then åker vi nattåg ut till kusten till ett ställe som heter cat ba island där kommer vi att sova i små hyddor på stranden, hur låter det? sounds like a plan to me. MEN def. en utmaning, får testa på att backpacka lite. Vilket känns helt okej. Har alltid sagt att jag aldrig kommer bli en backpacker. Så jaaa. here we go. Får väl se om jag är lika excited efter resan...

so long,
uppskattar verkligen att ni läser min blogg, Ni är sötast!





Kommentarer
Postat av: Moderkakan

Hej söta DU! Kan man önska sig nåt mer...att må bra, vara tjugo år,ha höstlov, packa väskan och åka till Vietnam, bo på en strand....låter som ett stort äventyr. Önskar dig allt gott!!! Var rädd om dig o njut!!! Älskar DIG gumman.

2010-10-09 @ 10:50:20
Postat av: Lovisa

Hej Fridalicious!!

Nice att du ska till Vietnam! och att bo i en hydda låter inte fel det heller. Du är värdig som är där borta! Det kanske är svårt i stunden (vad vet jag), men passa på å njut!



By the way.. du kanske inte har hört? Jag och Andrea ska resa jorden runt! Andrea funderade först på att åka själv, så tänkte jag att jag lika gärna kunde hänga med. Vi kommer dock inte hinna besöka dig, lite sugigt. Men jag kan trösta dig med att jag kommer vara på samma sida om jorden som dig!



take care!

2010-10-11 @ 21:15:22
Postat av: Anonym

Lovisa. Hej och wow. jorden runt resa.. De var inte illa.. Kul på jul! När sticker ni då?

Ja vietnam var helt magiskt vackert, har svårt att beskriva med ord, nykär kan man väl säga.. Jag hoppas att vietnam är inplanerad!!

ta hand om dig!

2010-10-18 @ 13:24:41
Postat av: Lovisa

Det kan hända att vi drar till Vietnam, för just Asien kommer bli ganska spontan. Vi vet att vi landar i Singapore och flyger ut ur Manilla. Så vi måste backpacka oss runt lite by ourselfs. Men det kirrar väl vi? Allt löser sig.



Vi sticker i Januari och kommer hem i mitten av april! :D och vi startar i San Francisco och drar oss ner till L.A. Tänkte då också besöka Dreamcenter. Jag blir bara mer och mer taggad för resan! Och det är bland annat du som har inspererat mig, så stort tack!

2010-10-19 @ 18:25:29
Postat av: Frida

Okej, niceee brudar ni är värdiga! låter väldigt bra med La och en dream center visit.. Kanske en inspiration till framtida boende.. Du kommer gilla de!



Januari de är ju snart:) Åh du är söt, kul att få inspirera!! Är du på Casa och jobbar i höst? eller hur gick de med jobben?



God bless!

2010-10-24 @ 04:01:08
Postat av: Lovisa

Ja precis.. det är snart! :D blir taggad mer och mer för varje dag!



I höst har jag inte alls jobbat mycket på Casa. Jag har istället jobbat en del på Högåsen. (dagiset där vid oss) Och jag har upptäckt att det är hur kul som helst att jobba med barn i den åldern! Passar mig finfint. Så nu försöker jag och Andrea spara ihop så mycket fickpengar vi kan.



Sjukt värdiga bilder från er resa b.t.w!

2010-11-05 @ 18:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0