Häng med the swedish fam.

Kom precis hem till min lya, har ätit middag med den svenska familjen som bor här i kunming. De hjälper till med kursen med ett ämne som heter, faith, life and dialog. Familjen kommer från sthlm och är mycket trevliga och mysiga, vi åt, spela lite spel och prata om livet i kina med allt vad de innebär. Det är verkligen grymt stark att flytta hit med hela familjen tre barn mellan 1-5 år. Jag är grymt imponerad, att installera en hel familj kan inte vara de lättaste i en helt ny miljö utan någon form av social trygghet. Men allt går.. 
De är konstigt att man har åkt runt halva jordklotet och sen så letar man efter svenska saker. Bevisar bara hur starkt man är rotad och vad man är van vid. Saknar mest det svenska frukostborde, har bestämmt mig att när jag väl är hemma så ska jag äta på hotellfrukost. ojes. Mitt pålägg den senaste tiden har varit banan, banan och åter banan.

En matupplevelse som jag tänkte dela med mig av var när jag skulle beställa nudelsoppa. Jag gick till ett hak runt hörnet av Nordica. Beställde nudlarna och gick min väg, nöjd att jag kunde göra mig förstådd. Men lyckligt ovetande att de hade porkfetolja i soppan. Första tuggan allt växte i munnen. Spykänslan var ett faktum. uek. Vad är då porkfetolja. Jo det är speciellt vanligt bland folket på landsbyggden, för att bevara hela grisen som man slaktar så använder man fettet till att göra olja på. Det var detta jag fick i min nudelsoppa. Inte så mys.

Nu måste jag skriva lite tecken.
so long hjärtan.

Kommentarer
Postat av: mandis

hahahahahahhahahahah! jag dööööööööööör. nice fiffis.

2010-10-05 @ 15:15:05
URL: http://mandik.blogg.se/
Postat av: mandis

sjukt nice med familjen annars. är glad för din skull :)

2010-10-05 @ 15:15:41
URL: http://mandik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0