| sju månader

Firades på en omgjord bar som låg helt öde på en kall och frusen gata, det var grått, kallt, smutsigt och luften var tung av avgaser och damm. Vi gick upp för en trappa, hade nämligen fått höra av en vän att det var just här man skulle hänga, en kinesisk folkmusikafton, så var namnet.

 

Vi kom in möttes av människor som satt helt tysta mannen hade precis börjat spela sin första låt. De kom ljud, jag hörde ett svagt ljud som sedan växte sig och blev allt starkare, ljudet kom från ett kinesiskt två strängar gitarr med ett munspel samt varvat med sång. Det var vackert vi satte oss på golvet nära den lilla scenen och försvann i de vackra tonerna.

 

Det var annorlunda så långt borta men så verkligt på samma gång, för jag befinner mig i det just nu! Just här!  Får ta del av en livshistoria en människas äventyr, önskan, längtan och strävan. Mannen samlar inspiration till sina låtar från olika resor och upptäckter som han gör främst från landsbygden.

 

Vi avslutade kvällen på camelbar, där de var helt andra rytmer. Live drums performance. Vilket jag gillar mer african drums i mina öron tack. Blev även inbjuden att åka både till Indien och Mexico när kvällen var slut, haha ja vi får väl se vart de bär av här näst.

 

Kärlek till er,

hoppas att ni hade en minst lika trevlig afton.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0