Kinabacill


Är hemma i min lägenhet och tycker lite synd om mig själv. Det är verkligen trist att vara sjuk när man är någon annanstans än hemma. Men jag visste att förr eller senare så skulle även jag drabbas av denna bacill. Alla i min klass har blivit mer eller mindre sjuka till och från. Men jag har varit frisk. Tacksam för! Men igår kom det över mig. Magsjuka. Svag och kraftlös. Har inte gjort många knopp. Missade även luciatåget igår kväll på Nordica och luciatåget i green lake park i morse. Tråkigt.

Men känner mig just nu hyfsat bra. Så vi får hoppas att det fortsätter så:)

..och det är jul, nu har det verkligen slagit mig, jag kommer fira jul i Kina. Känns konstigt. Saknar er alla. Julen är verkligen en fantastiskt högtid då man kommer tillsammans och sprider värme mitt i den mörkaste och kallaste tid. Men även ge en handling till de som inte har det lika bra. Hur man kan hjälpa och uppmuntra människor som tycker julen är en pina.

Igår så planerade vi i våran klass julafton som vi ska ha den 19:onde istället för den 24:de (då vi ska ha en julkonsert istället.) Vi ska då visa alla norica staffen och deras familjer på en svensk jul; såhär blev vår lista; (kommer dock att bli väldigt intressant att se om vi lyckas att få tag på allt) haha.

 

Meen hur har ni de i juletider?:) berätta!!


Mat
- köttbullar - sara f + viktoria
- prinskorv - ying-sin
- (skinka)
- potatisgratäng - malin
- kokta ägg - sara f + viktoria
- kål - ying-sin
- vegan-sill - lotta
- ugnsrostade grönsaker - malin
- (rödbetsallad - frida)
- tofu/bönbiffar - lotta
- vintersallad - sara f
- (knäckebröd - eleonor)

Snacks/efterrätt
- chokladjordgubbar - sara f + viktoria
- kokostoppar - frida + lotta
- frukt (clementiner, äpplen, vattenmelon mm) - eleonor
- nötter - frida
- (sockerjordnötter - lotta)
- snickers - lotta
- lussekatter - sara e
- söta majspopcorn - frida

Dricka
- glögg - eleonor
- läsk - sara f
- juice - sara f



Lekar mm.
- julklappsleken
- kalle anka (ying-sin kollar youtube)
- julmusik (lotta tar med, kanske martin o helena)
- allsång (martin??)

Kommentarer
Postat av: Lina

otroligt kul att få kommentarer! och speciellt när jag såg att jag hade fått en utav dig käraste frida! Verkar som att du har det bra! :) jag har det också bra, dock längtar jag hem väldigt nu i juletider, men på söndag (19e) ska jag åka hem för att fira jul hemma, och tur är väl det, här är det inte mycket til julkänsla haha. saknar dig vännen! :) jag är stolt att du tog steget och åkte! verkligen.



GOD JUL!! kramar!

2010-12-15 @ 14:15:50
URL: http://linadolfsson.blogg.se/
Postat av: camilla

Fiffi! Hur var er julafton igår? Lyckades ni få ihop alla ingredienser? :) Här hemma är det bra, vi styr upp julgröt på onsdag, kom förbi vettja:) well, vi saknar dig fortfarande! Hoppas att det blir en lyckad julkonsert på julafton! peace and love

2010-12-20 @ 17:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0