im finding it

Inspiration, vart finner vi den? Det är naturligtvis olika från person till person. För mig så finner jag den i de mest enkla. Just här just nu.

 

Jag är rädd att ett frö i mig precis börjat gro. Där rötter sakta men säkert börjar sprida sig under jord. Ett frö som upptäcker mer och mer vad som inspirerar och skapar den kreativa själen ett liv. Nya människor, nya möten, nya tankesätt andra värderingar. Där kreativiteten ständigt är i rörelse och i nytänkande banor. Där tron och respekten för varandra och ödmjukhet med kärlek. Att vi som konstutövare tittar och observerar men också handlar därefter. Vår fiende är de som stänger in oss i en box, där lagar och regler styr själen. För att kunna känna total frihet i att skapa krävs mod och tro på sig själv och inse sitt värde. Det finns mönster, former och sätt att vara, ibland så märker vi dem inte förrän det är för sent. Det är viktigt att lyssna till sitt inre och inte styrs av de färdiga utsatta mönstren.

 

Vad drömde du om när du var liten? Vad fick dig att bli sådär lekfull och lycklig...? vem är de egentligen som sätter gränser! Kanske är de så att det är vi själva som är vår värsta fiende.. just because vi sätter upp ramar som vi ska hålla oss till.. en svår balans av att hitta och lämna att släppa och ge en balans just här just nu...

 

Våga släppa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0